برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید

گروه تحول اداری 

 

منظور از تحول اداری تقویت توانمندی‌های نظام اداری در جهت ایفای کارآمد وظایف و نقش فعلی سازمان و به عبارتی انطباق نقش‌ها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های نظام اداری است که برای توسعه ضروری می‌باشد. در مجموع تحول اداری فرآیندهایی همچون مشارکت عمومی کارکنان، اصلاح ساختارهای اداری، وظایف، اختیارات، توانمندسازی کارکنان و مدیران، پاسخگویی در مقابل شهروندان، نظارت بر نظام اداری و توسعه شیوه‌های اطلاعاتی و ... را دنبال می‌کند.

گروه تحول اداری به عنوان یک واحد مستقل در مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری به منظور رفع مشکلات اساسی نظام اداری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه‌های سازماندهی، مدیریت، منابع انسانی، فن‌آوری و فرایندهای انجام کار و قوانین و مقررات ایجاد گردیده است. 

شرح وظایف:

  1. مطالعه و برنامه‌ریزی جامع در زمینه ایجاد تحول در ابعاد مختلف سازمانی و استفاده از الگوهای مناسب نظام مدیریت دانشگاه؛
  2. پیگیری در تهیه برنامه جامع اصلاح نظام اداری دانشگاه منطبق با اسناد بالادستی؛
  3. هماهنگی لازم جهت تدوین، اجرا و پایش انواع برنامه ها بویژه برنامه عملیاتی دانشگاه و معاونت توسعه مدیریت و منابع با توجه به راهبردها و سیاست‌های ابلاغی؛
  4. همکاری در تدوین، اندازه‌گیری و تحلیل شاخص‌های ارزیابی، سنجش عملکرد گروهی و سازمانی و ارائه گزارش‌های دوره‌ای و موردی در این خصوص؛
  5. انجام مطالعه و برنامه‌ریزی به منظور پیاده سازی مدیریت دانش؛
  6. فراهم نمودن بستر فرهنگی به منظور ارائه ایده‌ها و نظرات، از طریق نظام پیشنهادها و پیگیری اقدام در جهت اجرای راهکارهای علمی و مقبول؛
  7. تهیه، تنظیم و ارائه دستورالعمل‌های اجرایی، بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌ها در خصوص امور مرتبط با تحول اداری؛

 

تنظیمات قالب