1-مطالعه و بررسی قوانین و مقررات اداری و استخدامی. 2-آشنایی به بخشنامه ها و دستورالعمل های اجرایی مربوط به بازنشستگی. 3-بررسی مدارک و سوابق مربوط به بازنشستگی کارکنان. 4-تلاش در جهت دفاع از حقوق قانونی بازنشستگان و مستمری بگیران. 5-برقراری حقوق و مزایای بازنشستگی براساس قوانین و مقررات استخدامی. 6-راهنمایی و هدایت کارکنان و کارشناسان اموراداری واحدهای تابعه. 7-تشریک مساعی با کارشناسان سازمان بازنشستگی کشوری. 8-برنامه ریزی و هماهنگ نمودن فعالیتهای مربوط به اداره امور بازنشستگی. 9-جمع آوری آمار و اطلاعات مربوط به بازنشستگان و مستمری بگیران از واحدهای تابعه. 10-بررسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات و ارائه نتایج حاصله به مراجع ذیربط. 11-ارائه گزارش های لازم از امور مربوط به بازنشستگی به مقامات مافوق. 12-بازدید حضوری و مستمر از واحدهای تابعه جهت ایجاد هماهنگی های لازم. 13- برقراری حقوق وظیفه وراث. 14-برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت قوانین ومقررات مربوط به بازنشستگی. 15-شرکت در جلسات، کمیته ها و کمیسیون های مربوط به امور بازنشستگان و مستمری بگیران. 16-شرکت فعال در دوره های کارآموزی،مهارتی وآموزشی درجهت ارتقاء معلومات و توانمندیهای شغلی و بکارگیری نتایج آن در انجام وظایف محوله. 17-انجام امور مربوط به انتقال و استرداد کسور بازنشستگی ازصندوق ها. 18-پاسخ به نامه های ارجاعی از دیوان عدالت اداری، هیات تخلفات اداری، دبیرخانه شوراها و مجامع. 19-مکاتبه با کمیسیون های پزشکی و پزشکی قانونی در رابطه با از کارافتادگی و جانبازان. 20-انجام سایر امور مرتبط با شغل بر حسب نظر مقام مافوق و مطابق مقررات.
|